O-skola.lv aptaujas rezultāti par attālināto macību procesu
O-skola.lv 7.07.2020
Esam apkopojuši datus par oskola.lv veikto aptauju par attālināto macību procesu un noskaidrojuši vecāku viedokli!
Tieši ģimenes un vecāki ir liels atbalsts skolēniem mājās, lai palīdzētu, veicinātu patstāvību un sniegtu nepieciešamo zināšanu apguvē (gan tehnoloģiski, gan emocionāli).
Aptauja notika maija otrajā pusē, laikā kad attālinātais mācību process bija ieskrējies un ikviens varēja izteikt savu viedokli.
Aptaujā piedalījās 565 respondenti no visas Latvijas, kuriem ir bērni, kas apgūst vispārizglitojošo mācību programmu. Būtisks fakts, ka šajā auditorijā ietilpst arī vecāki, kuriem ir bērni ar īpašajām vajadzībām, kā arī mazākumtautību auditorija.
Aptaujas rezultāti parāda, ka:
· 68% bērnu paši tiek galā ar macībām, kad apmeklē skolu, savukārt attālinātajā mācību procesā tikai 33,8% tiek galā patstāvīgi.
· Vecāki ir ļoti atbalstoši, un lielākā daļa - 42,7% spēj saviem bērniem izskaidrot mācību tematus, un 37,5% daļēji spēj izskaidrot.
· 81,6% vecāku atzīst, ka būtu nepieciešams atbalsts tematu izskaidrošanai video formātā.
· Vislielākais atbasts būtu nepieciešams priekšmetos: matemātikā, latviešu valodā, ķīmijā, fizikā, dabaszinībās.
· 86,5% atzīst, ka vislabākā platforma, kas pieejama visā pasaulē būtu – youtube. Pārējie respondenti minēja dažādas citas esošās platformas.
Šeit varam piekrist augstākminētajam, jo divu nedēļu laikā oskola.lv testa mācību video skatījumi sasniedza 20 tūkstošus no vairākām valstīm!
· 86,5% aptaujāto atzina, ka digitālā mācibu bibliotēka būtu atbalstāms rīks un nepieciešams mācību procesa patstāvīgai apguvei,
· 93,6% aptaujāto būtu gatavi to lietot bez maksas, taču papildus komentāros sniegtas atbildes liecina, ka to būtu gatavi abonēt par nelielu samaksu.
· 71,5% aptaujāto atzina, ka viņu bērni lieto digitālos mācību līdzekļus, kas pieejami internetā.
· no aptaujātajiem, kas lieto digitālos resursus, tikai 0,2% izmanto raidījumus Tava klase, pārējie citus resursu, piemēram, youtube, uzdevumi.lv, skolotāja izveidotos u.tml.
· Gandrīz 20% ir iepazinušies ar oskola.lv piedāvāto projektu un atbalsta ideju par kvalitatīva digitālā mācību palīglīdzekļa izveidošanu skolēniem.
Oskola.lv ir saņēmusi ļoti daudz vērtīgus un dažādus ieteikumus, kurus ņems vērā talāk strādajot un attīstot oskola.lv.
Būtiska norāde ir temata garumam, izskaidrojumam, kadra kultūrai un lai tēmas izklāstu netraucē blakus elementi. Temata papildinājumam obligāti jāseko saprotami piemēri. Pozitīvi ir tas, ka skolēns nepieciešamo tematu var apgūt pats, jebkura laikā, vietā, ērti pieejamā platformā un noskatīties vairākas reizes.
Tematiskie video būtu labs atbalsta rīks arī skolotājiem un vecākiem.
No vecākiem ieteikumi:
ü Pati esmu sākumskolas skolotāja, man ļoti patika (jo tā strādāju arī savā skolā) Jūsu pieejamie materiāli sākumskolai, tieši tagad - attālinātajā mācību procesā tie bija tik noderīgi (īpaši 1.kl.-kā atkārtojums:)
ü Skolotāja nosūta eklasē saiti uz konkrētās tēmas video.
ü Ieguldot projektā naudu,pievērst uzmanību,lai šiem matetiāliem ir ilgtspējības statuss.Lai bērniem tas ir saprotams.
ü Ļoti labi materiāli, skaidrojums un temps perfekts. Un bērniem patīk.
ü Profesionālu pasniedzēju iesaistīšana, kuri spēj ieinteresēt un motivēt skolēnus apgūt/ skatīties atbilstošo tēmu
ü Ļoti labi būtu, ja mācību video būtu salāgoti ar mācību programmas saturu...Varbūt vajadzētu sākt ar kompetenču klasēm - 1., 4., 7., 10.kl.
ü Skolēniem pieejamiem mācību video būtu jābūt saturiski pārbaudītiem, lai nenotiktu vielas interpretācija un tā tiktu apgūta pareiza.
ü Galvenais, lai tēmas ir aktuālas, atbilstu šī brīža mācību programmā paredzētajam
Oskola.lv ir izpētījusi citu valstu pieredzi, kas palīdz aptvert spēles laukumu un strādāt pie vislabākas koncepcijas.
Oskola.lv ir vecāku iniciatīva, kas radusies uzsākot attālinātās mācības. Ar entuziastu komandu (skolu, skolotājiem, filmēšanas grupu), bez valsts atbalsta un līdzekļiem ir izveidots jauns perspektīvs projekts – atbalsta mācību rīks patstāvīgai mācību apguvei – digtālā macību bibliotēka.
Projektu uzsākot tika izveidoti pirmie 10 mācību video izvērtēšanai, lai tālāk veidotu kvalitatīvu un noderīgu macību saturu vispārizglītojošo, mazākumtautību un speciālo skolu skolēniem.
Tāpat plānots veidot informatīvus atbalsta rīkus vecākiem un skolotājiem.
Oskola.lv ir saņēmusi atbildi no IZM un Valsts izglītības satura centra (20.04.2020). Citējam: “Pateicamies par izrādīto pilsonisko iniciatīvu, ieinteresētību un operatīvu rīcību izglītības jautājumu risināšanā, piedāvājot tehnoloģiskus risinājumus kvalitatīva attālināta mācību procesa nodrošināšanai šajā ārkārtas situācijā tieši sākumskolas skolēniem, kuru mācībās vecāku iesaiste, kā rāda aptauju dati, šobrīd ir visapjomīgākā.
Jūsu vecāku-domubiedru iniciatīva un izveidotais projekts O-skola.lv var kļūt par vēl vienu instrumentu, kā paplašināt skolu izvēles iespējas un padarīt šo attālinātās mācīšanās procesu pieejamāku un kvalitatīvāku, īpaši sākumskolas skolēniem. “
2020. gada 8.maijā ir nodibināta biedrība ‘Izglītības attīstībai” ar mērķi attīstīt un administrēt O-Skola.lv projektu. Galvenie uzdevumi ir finanšu resursu piesaiste, sadarbība ar skolām un skolotājiem, nepieciešamā satura izveide un video materiāla izveidošana.
Oskola. lv lūgs sniegt finansiālu atbalstu gan privātajam, gan puliskajam sektoram, kā arī šobrīd uzsākusi darbu pie projekta finasejuma piesasiti no dažādiem fondiem.
Pašlaik ir izveidota testa platforma mācību video paraugu izvērtēšanai www.oskola.lv un www.youtube.com.
Ingrīda Bondare
Biedrība”Izglītības attīstībai”
info@oskola.lv
Nav komentāru
Komentēt
Jaunākie ieraksti
-
Mācību satura platformas darbi turpinās!
16 okt, 2020 -
O-skola.lv aptaujas rezultāti par attālināto macību procesu
7 jūl, 2020 -
Preses relīze O-Skola.lv 20.05.2020
20 mai, 2020 -
O-SKOLA.lv Aptaujas anketa skolēnu vecākiem!
4 mai, 2020 -
Podkāsts Nr.1. O-Skola.lv projekta nozīme un vieta attālinātā mācību procesā.
4 mai, 2020 -
Ko O-Skolai saka Valsts Izglītības un satura centrs?
22 apr, 2020 -
O-Skola.lv sekotāju skaits pieaug!
18 apr, 2020
Aktuāli:
15.aprīlī esam nosūtījuši vēstules IZM, VISC, MK un informējuši par mūsu projektu!